2010. október 14., csütörtök

Miért nem jó, ha helyi védett egy terület?

A kérdésre egyszerű a válasz.

A hatályos természetvédelmi törvény értelmében, természetvédelmi terület létrehozására, tehát egy terület országos szintű természetvédelmi oltalom alá vonására, bárki javaslatot tehet a megfelelő szakminisztériumnál.

Természetesen a javaslatot elbírálás alá vonják és megfelelő vizsgálat után fogják elfogadni.
Az egyik kizáró tényező viszont éppen a helyi védettség ténye.

Nekem kezemben volt egy szakhatósági vélemény, amely szerint a terület országos szintű természetvédelmi oltalomra érdemes lenne, amennyiben az önkormányzat a helyi védett státuszt megszüntetné.

Ekkor állt be a fordulat.

Született egy rendelet LXXXII/2007 - számon, amely arra kötelezte az önkormányzatokat, hogy vizsgálják felül a helyi oltalmi rendeletek fenntarthatóságát. Ezt a rendeletet még a Magyar Madártani és Természetvédelmi egyesületben is újdonságként fogadták, ezért azt gondoltam, hogy budakeszin végképp ismeretlen lehet, tehát 2007 év végén az önkormányzat elé vittem a rendelet szövegét, kérve, hogy intézkedjenek a Bodzás árokkal kapcsolatban. A levelemre meglepő gyorsasággal válasz érkezett, amely arról értesített, hogy megszületett az oltalmi rendelet meghosszabbítása (2008 februárban).

Utólag döbbentem rá, hogy ha én nem figyelmeztetem az önkormányzatot, akkor a helyi oltalmi rendelet érvényét veszítette volna, a szakminisztérium pedig (talán) országos védetté nyilvánítja a helyet.

Nem örültem magamnak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése