2011. január 4., kedd

A természetért és az emberért - Wetland Center

Miért van az, hogy mégcsak gondolni sem tudtam arra, egy Wetland Center másutt létesülhetne, mint Budakeszin?

A Nádas tó rehabilitáció kapcsán fölvetődött ötleteimet elküldtem Dukay Igornak is (Renatur 2000), aki pár éve együtt dolgozott a dendrológusokkal ezen a feladaton. Meglepett, hogy valami okból az ő kapcsolatuk megszakadt idő közben, de Igor jó tanácsokat adott a Bodzás árokkal kapcsolatban is.

Egyrészt azt szerettem volna megtudni tőle, hogy a folyam kilóméter alapján meg lehet-e mondani és ha igen, akkor milyen pontossággal, hogy egy adott patak mentén, hová esik az a bizonyos folyamkilóméter(ennek fontosságáról később). Ezen kívül sok minden más is szóba került - sőt, szó szót követett!

adjunk kéretlen tanácsot szakembereknek!

Igor tanácsot adott nekem arra, hogy kiket lenne érdemes megkeresni, akik a Hosszúréti patak alsó folyásán a víz szabályozásán dolgoznak és akiknek érdekük fűződik ahhoz, hogy a Bodzás árok mentén a víz visszatartásra kerüljön. Cserébe én elmondtam neki, hogy hogyan képzelem el a Bodzás rehabilitációját.

A Bodzás árok medrének kialakításához készített vázlat


Elküldtem neki ezt a rajzot is, de egy ilyen mederrendezés szempontjából úgyis az lesz a döntő, hogy az önkormányzat a szennyvíz és a csapadékvíz elvezetést végre kettéválassza, a csapadékvizet pedig a Bodzásba vezesse, hiszen enélkül nem volna víz, ami elfolyik az árokban.

Igor ötlete volt az is, hogy nézzek szét, hol lehetne Wetland Center-t létrehozni - valahol másutt.

hol van otthon a Wetland Center?

Az első hirtelen suggallatra (hogy a Budakörnyéki Naturpark keretein belül maradjunk) Pilisvörösvárra esett a választásom. Itt annyi természetes víz van, amennyi kell és van terület is - még egyéb szempontok is érvényesülnek - tehát ideális lenne egy Wetland Center számára.

A pilisvörösvári vízes területek, melyek
Wetland Center létesíte céljából szóbajöhetnek
Így aztán az ottani önkormányzatot is meg fogom keresni - hátha egyszerűbbek a viszonyok, mint Budakeszin.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése